Bank zamknął lub zamroził Twoje konto z powodu podejrzanej aktywności: co teraz

Bank zamknął lub zamroził Twoje konto z powodu podejrzanej aktywności: co teraz
Author:
16 października 2020

To okropne uczucie. W jednej chwili zajmujesz się własnym biznesem, kupujesz artykuły spożywcze lub robisz małe zakupy online. W następnej minucie Twoja płatność zostaje odrzucona i odkrywasz, że bank zablokował Twoje konto.

Kiedy Twój bank zablokuje Twoje konto, musi Ci o tym powiedzieć. Ale nie muszą ci mówić z wyprzedzeniem i nie zawsze powiedzą ci dlaczego. Jeśli nagle Twoja płatność została odrzucona, gdy wiesz, że na koncie są pieniądze, powiadomienie może pojawić się dopiero po kilku dniach. Potrzebujesz rzetelnych informacji o tym, co się stało z Twoim kontem i dlaczego. Oto lista powodów, dla których Twoje konto bankowe mogło zostać zablokowane, co się stanie z Twoimi pieniędzmi i co musisz zrobić dalej.

Spis treści

Dlaczego banki zamrażają lub zamykają konta?

Banki w USA muszą przestrzegać bardzo skomplikowanego systemu prawa federalnego. Federalne przepisy bankowe wymagają od banków ochrony bezpieczeństwa klientów. Banki muszą współpracować przy dochodzeniach w sprawach karnych. Muszą przestrzegać nakazów sądowych dotyczących windykacji. Prawo nakłada również na banki odpowiedzialność, jeśli jedno z ich kont jest wykorzystywane do działalności przestępczej. Funkcjonariusze banku mogą zostać osobiście ukarani grzywną lub wysłani do więzienia, jeśli nie zgłoszą podejrzanej działalności lub nie zaprzestaną jej, kiedy tylko będzie to możliwe. Aby chronić siebie, banki będą odcięte kont, które mogłyby ewentualnie być zaangażowane w przestępstwo, nawet jeśli nie ma dowodu.

Banki mają dużą swobodę w zakresie zamrażania lub zamykania kont w indywidualnych przypadkach. Otwierając konto czekowe lub oszczędnościowe, podpisałeś umowę z klientem, a banki zwykle umieszczają w tych umowach sformułowanie, w którym stwierdza się, że mogą ograniczyć lub zamknąć Twoje konto w dowolnym momencie, z dowolnego powodu lub bez powodu. Jeśli podczas otwierania konta nie zachowałeś kopii umowy z klientem, zebraliśmy poniżej linki, z których możesz pobrać umowy z klientami dla pięciu największych banków detalicznych w USA.

Twój bank może zablokować Twoje konto na dwa sposoby: zamrożenie go lub zamknięcie. Upewnij się, że wiesz, z jaką sytuacją masz do czynienia. To, czy Twoje konto jest zamrożone, czy zamknięte, ma duże znaczenie dla opcji rozwiązania problemu i czasu, jaki może zająć uzyskanie dostępu do Twoich pieniędzy.

Poniżej wymieniliśmy najczęstsze powody, dla których bank może zawiesić lub zamknąć Twoje konto. Niektóre z nich można wyjaśnić telefonicznie, podczas gdy inne będą wymagać wysłania dokumentów lub skorzystania z prawnika. Niestety, zdarzają się też zawieszenia lub zamknięcia, z którymi możesz nie być w stanie nic zrobić.

Dla Twojego bezpieczeństwa

Zamrożenie bezpieczeństwa na Twoim koncie ma na celu ochronę. Jeśli Twój bank zauważy zakupy, które nie pasują do Twojego normalnego wzorca, może podejrzewać, że Twoje konto zostało zhakowane lub Twój portfel został skradziony i tymczasowo zamroził Twoje konto, aby Twoje pieniądze były bezpieczne.

Możesz dowiedzieć się o tym zamrożeniu, stojąc przy kasie lub próbując kupić coś online. To żenujące, ale pamiętaj, że takie rzeczy mogą przytrafić się każdemu. Zablokowanie zabezpieczeń zwykle można usunąć telefonicznie, aby sprawdzić, czy to Ty dokonujesz zakupu.

W poczcie możesz otrzymać powiadomienie o zawieszeniu zabezpieczeń. Powiadomienie będzie zawierało instrukcje dotyczące dalszych kroków. W niektórych przypadkach dział ds. Oszustw Twojego banku zadzwoni do Ciebie w celu zweryfikowania ostatnich transakcji.

Ale bądź bardzo ostrożny! Według US News & World Report oszuści mogą kontaktować się z Tobą podszywając się pod dział oszustw Twojego banku. Będą próbować nakłonić Cię do udzielenia im dostępu do Twojego konta bankowego. Nigdy nie klikaj żadnych linków w wiadomości e-mail, która mówi, że Twoje konto bankowe jest zablokowane. Nigdy nie podawaj dzwoniącemu numeru PESEL, numeru konta bankowego ani numeru PIN. Nie dzwoń na podany numer telefonu.

Zamiast tego znajdź numer działu oszustw banku na odwrocie karty debetowej lub na wyciągu i zadzwoń bezpośrednio. Możesz również skorzystać z poniższej listy linków do obsługi klienta dla głównych banków. Jeśli otrzymasz powiadomienie lub telefon o zamrożeniu zabezpieczeń, którego Twój bank nie wysłał, miej oko na wszystkie swoje konta kredytowe i bankowe. Warto zabezpieczyć się przed kradzieżą tożsamości.

Za niespłacone długi

Wierzyciel może uzyskać orzeczenie sądowe i zmusić bank do zamrożenia części lub całości konta. Wierzyciele mogą zamrozić do dwukrotności kwoty, którą jesteś winien, a jeśli Twój dług jest większy niż saldo Twojego konta, mogą zamrozić całość.

Wierzyciele mogą zamrozić Twoje konto dla dowolnego rodzaju długów, w tym:

  • Kredyty hipoteczne
  • Pożyczki samochodowe i osobiste
  • Kredyty studenckie
  • Orzeczenia lub zastawy z procesów cywilnych
  • Ugody rozwodowe
  • Pomoc dzieciom
  • Zwrotne podatki

Może to nawet nie być Twój dług! Jeśli na wspólnym koncie masz imię innej osoby i ta osoba jest winna pieniądze, Twoje konto może zostać zamrożone.

Za podejrzaną aktywność

Bank może zamrozić lub zamknąć licznik za podejrzaną aktywność – wyniki będą różne w zależności od tego, który bank wybierze.

Zawiesza się

Aby zapobiec praniu pieniędzy i terroryzmowi, federalne prawo bankowe wymaga, aby banki zgłaszały pewne rodzaje podejrzanych działań do Departamentu Skarbu. Większość ludzi nie ma nic wspólnego z terrorystami lub przestępczością zorganizowaną, ale pewne wzorce zachowań lub kwoty w dolarach mogą być automatycznie ostrzegawczymi sygnałami ostrzegawczymi w systemie bankowym.

Podejrzana działalność może również oznaczać przekazywanie złych czeków, otrzymywanie pieniędzy za przestępstwa, ukrywanie lub przetrzymywanie pieniędzy dla kogoś, kto ma kłopoty, dokonywanie transakcji z osobami wątpliwymi, bycie badanym lub skazanym za przestępstwo.

Możesz nie wykonywać żadnych podejrzanych działań samodzielnie, a podejrzane transakcje mogą nie mieć miejsca na tym samym koncie, z którym masz do czynienia. Możesz zostać oflagowany za transakcje, które „pasują do profilu”, ale są całkowicie legalne. Możesz paść ofiarą oszustwa związanego z czekiem lub włamania na konto. Możesz mieć wspólne konto z kimś, kto ma problemy prawne lub miał podejrzaną aktywność na innym koncie.

Wiele różnych działań może spowodować zawieszenie:

  • Duże depozyty i wypłaty z nieznanego źródła . Jeśli na Twoje konto wpływa i wypływa dużo pieniędzy, które nie pochodzą z rozpoznawalnej pracy lub jeśli podczas otwierania konta nie wymieniono pracodawcy, może to wyglądać podejrzanie.
  • Fałszywe lub wprowadzające w błąd informacje w rejestrze klienta. Podczas otwierania konta upewnij się, że podałeś prawidłowy adres i numer telefonu. Jeśli się przeprowadzisz lub zmieni się Twój numer, zaktualizuj bank tak szybko, jak to możliwe. Odłączony numer telefonu to czerwona flaga.
  • Wypłaty na podstawie zwróconego czeku lub wzór wpłaty zwróconych czeków. Bądź bardzo ostrożny, jeśli nie otrzymujesz płatności czekiem. Jeśli zdeponujesz czek, który okaże się bezwartościowy, może to spowodować zamrożenie Twojego konta. Jeśli zrealizowałeś czek lub wycofałeś część pieniędzy, bank może pomyśleć, że celowo popełnisz oszustwo.
  • Duże przelewy pieniężne, zwłaszcza za granicę. Banki muszą monitorować przelewy i raportować określone kwoty w dolarach, takie jak 5000, 10 000, 25 000 lub 50 000 USD. Jeśli wykonujesz takie przelewy lub wykonujesz serię transakcji, które składają się na jedną z tych kwot, jest to czerwona flaga.
  • Częste transakcje gotówkowe . Wielu uczciwych ludzi dostaje pieniądze lub napiwki. Niestety, przestępcy również wolą gotówkę.
  • Wiele kont o tej samej nazwie lub częste przelewy . Jeśli masz wiele różnych kont, zwłaszcza jeśli często przenosisz pieniądze między nimi, bank będzie się zastanawiał, dlaczego. Prawo federalne ogranicza miesięcznie do sześciu wypłat z kont oszczędnościowych. Jeśli często napotykasz ten limit, może to wyglądać podejrzanie.
  • Depozyty z wątpliwych źródeł. Jeśli otrzymujesz pieniądze od osoby lub firmy o podejrzanej aktywności, może to spowodować dochodzenie
  • Nagły wzrost aktywności. Jeśli Twój normalny wzorzec depozytów i zakupów gwałtownie wzrośnie, czy to z częstotliwością, czy w dolarach, bank może się wobec Ciebie obawiać.
  • Kupowanie przedmiotów wysokiego ryzyka lub duże wypłaty gotówki. Niektórzy ludzie lubią oszczędzać na duże zakupy i płacić gotówką, ale może to spowodować, że bank zacznie się zastanawiać, czy pierzesz pieniądze. Kupowanie przedmiotów wysokiego ryzyka, takich jak broń, monety, metale szlachetne lub dzieła sztuki, rodzi to samo pytanie.
  • Działalność poza granicami kraju lub za granicą. Jeśli nie mieszkasz ani nie pracujesz w tym samym mieście, w którym znajduje się Twoje konto, może to spowodować zawieszenie konta.
  • Raporty o podejrzanej aktywności z innych banków. Banki zgłaszają problemy klientów i zamknięte rachunki do centralnej agencji o nazwie ChexSystems. Jeśli miałeś problem z jednym bankiem, może to wpłynąć na wszystkie Twoje rachunki.

Podejrzana aktywność zawiesza się może być najtrudniejszym zadaniem. Czasami organy ścigania zmuszają bank do zamrożenia. Jeśli toczy się dochodzenie prawne, bank może podlegać nakazowi kneblowania, a przedstawiciel obsługi klienta może nie wiedzieć, co się dzieje, lub może to być niezgodne z prawem. Jeśli jednak zamrożenie opiera się tylko na jednej problematycznej transakcji lub niedawnym wzorcu, który został oznaczony przez przypadek, możesz to wyjaśnić, pokazując, skąd pochodzą pieniądze i do czego służyły.

Domknięcia

Czerwona flaga na Twoim koncie może spowodować zamrożenie, ale jeśli możesz wykazać, że Twoje transakcje są legalne, zwykle można je wyczyścić. Niektóre banki nie zaryzykują – mogą po prostu zamknąć Twoje konto przy pierwszym podejściu kłopotów. Pamiętaj, że szeroka dyskrecja wbudowana w te umowy z klientami pozwala im zamknąć konto w dowolnym momencie.

Oprócz wszystkich podejrzanych działań, które mogą spowodować zamrożenie, bank może zamknąć Twoje konto, jeśli pasujesz do profilu zachowania:

  • Jesteś skazany za przestępstwo . Niektóre banki odmówią dostępu do kont klientom z karą. Ale jeśli miałeś wcześniej wyrok i bank się o tym dowie, lub jeśli zostaniesz skazany, gdy jesteś klientem, może zamknąć Twoje konto.
  • Pracujesz w biznesie uważanym za obarczony wysokim ryzykiem. Banki mogą zamknąć lub odmówić otwarcia rachunków osobom wykonującym określone zawody, nawet jeśli działalność jest legalna w państwie, w którym mieszkają. W 2011 roku FDIC opublikował listę kategorii biznesowych, które banki miały monitorować, a wiele banków po prostu odmówiło otwarcia rachunków dla tych firm. FDIC zdjął listę w 2014 roku, ale niektóre banki nadal nie lubią współpracować z tymi firmami. Potencjalne firmy ostrzegawcze obejmują:
    • Sprzedawcy broni, amunicji i fajerwerków;
    • Hazard online, usługi towarzyskie i pornografia;
    • Dealerzy monet;
    • Pożyczanie chwilówek i wypłata czeków;
    • Marihuana medyczna lub rekreacyjna oraz akcesoria związane z narkotykami;
    • Telemarketing i niektóre systemy marketingu wielopoziomowego;
    • Domowe organizacje charytatywne i doradcy w zakresie otrzymywania dotacji rządowych.

Ze względów administracyjnych

Banki, jak każda duża firma, przechodzą reorganizację. Mogą zamknąć Twój oddział lub przestać prowadzić interesy w Twoim stanie.

Twój bank może również zamknąć Twoje konto, jeśli jest nieaktywne, co oznacza, że ​​nie korzystałeś z niego przez długi czas. W zależności od stanu, w którym mieszkasz, konto może pozostać nieużywane przez trzy do pięciu lat, zanim zostanie uznane za nieaktywne. Możesz otrzymać powiadomienie, że bank chce zamknąć nieaktywne konto, ale jeśli się przeprowadzisz, może nie być w stanie się z tobą skontaktować. Możesz zapobiec uśpieniu swoich kont, wykonując kilka prostych czynności: regularnie przeglądaj wszystkie swoje konta, konfiguruj automatyczne przelewy na konto i z niego, a także upewnij się, że bank ma aktualne informacje kontaktowe.

Na problemy finansowe

W większości umów dotyczących rachunków bankowych jest sformułowanie, które mówi, że bank zastrzega sobie prawo do zamknięcia konta, jeśli uważa, że ​​istnieje ryzyko utraty lub zobowiązania, co oznacza, że ​​konto zostanie zamknięte, jeśli problemy finansowe kosztują bank więcej pieniędzy i kłopotów niż może z ciebie zrobić. Naprawdę wygląda na to, że ktoś cię kopie, ale bank ma do tego prawo.

Istnieje wiele problemów finansowych, które mogą spowodować zamknięcie konta przez bank:

  • Zbyt wiele odbitych czeków lub kredytów w rachunku bieżącym – i każdy z nich decyduje, ile jest „za dużo”. (sugerowany artykuł: Ile mogę debetu na koncie czekowym? Odpowiedź…)
  • Za dużo przelewów między kontami . Jak wyjaśniliśmy powyżej, istnieją ograniczenia prawne dotyczące przelewów między niektórymi rodzajami kont. Nawet jeśli nie przekraczasz ustawowego limitu, bank może nadal zamknąć Twoje konto, jeśli uzna, że ​​wykonujesz zbyt wiele przelewów.
  • Zbyt wiele depozytów czeków, które zostały zwrócone niezapłacone. Może się to zdarzyć każdemu raz lub dwa razy, ale należy bardzo uważać, od kogo przyjmuje się czeki, aby zachować dobrą opinię w banku. (sugerowany artykuł: Kara za dwukrotną wypłatę czeku: opłaty bankowe, roszczenia prawne i inne)
  • Saldo zerowe lub ujemne . Jeśli jesteś winien pieniądze bankowe lub konto jest puste, możesz zostać zamknięty.

Co się dzieje z funduszami na zamrożonym lub zamkniętym koncie?

Odpowiedź na to, co stanie się z Twoimi środkami, zależy od tego, czy Twoje konto zostało zamrożone czy zamknięte.

Konto zamrożone

Zamrożone konto bankowe nadal może przyjmować depozyty, ale nowe pieniądze prawdopodobnie również zostaną zamrożone. Ważne jest, aby od razu zmienić swoje bezpośrednie wpłaty. Jeśli Twoja wpłata za wypłatę została już wysłana, ale nie została jeszcze zaksięgowana na Twoim koncie, sprawdź, czy pracodawca będzie współpracował z Tobą, aby ją anulować lub cofnąć. Jako płatnik mogą mieć większy wpływ na bank, aby wydać im pieniądze z powrotem.

W większości sytuacji prawo chroni Cię przed zamrożeniem świadczeń federalnych (takich jak Ubezpieczenie Społeczne) – Biuro Ochrony Konsumentów opublikowało pełną listę takich świadczeń objętych ochroną. Jeśli jesteś winien pieniądze rządowi federalnemu, takie jak podatki lub pożyczki studenckie, lub jeśli masz niezapłacone alimenty, prawo może Cię nie chronić. Nawet jeśli Twoje świadczenia są chronione, możesz potrzebować prawnika, który pomoże Ci je zdobyć.

Nie ma prawa, które ogranicza czas trwania zamrożenia, a banki nie publikują zasad dotyczących sposobu podejmowania decyzji o zamrożeniu kont. To, jak długo Twoje pieniądze są zablokowane, zależy od Twojej indywidualnej sytuacji i decyzji funkcjonariuszy banku.

Jeśli zamrożenie jest dla Twojej ochrony lub można je łatwo usunąć, bank zwykle zwalnia Twoje konto, gdy tylko się skontaktujesz i zweryfikujesz właściwe informacje. Jeśli Twoje konto zostało zamrożone, ponieważ bank bada Twoje transakcje, zamrożenia trwają zwykle około 10 dni w prostszych sytuacjach lub około 30 dni w przypadku bardziej skomplikowanych sytuacji. Ale ponieważ nie ma na to sztywnych zasad, najlepiej założyć, że może to potrwać długo. Jak najszybciej przygotuj plan tworzenia kopii zapasowych.

Jeśli zamrożenie nastąpiło z powodu dochodzenia prawnego, konto musi pozostać zamrożone do czasu, gdy organy ścigania pozwolą bankowi je zwolnić. Jeśli Twoje konto zostało zamrożone w celu windykacji, sąd decyduje, kiedy cofnąć zamrożenie. Możesz uzyskać dostęp do części lub całości swoich pieniędzy, negocjując plan płatności z wierzycielem.

Konto zamknięte

Bank musi zwrócić Twoje pieniądze po zamknięciu konta, bez względu na powód. Jeśli jednak masz jakieś zaległe opłaty lub prowizje, bank może odliczyć je od salda przed zwrotem.

Bank powinien wysłać Ci czek na pozostałe saldo na koncie. Zawiadomienie o zamknięciu konta powinno zawierać informację, kiedy spodziewać się czeku – zazwyczaj w ciągu dziesięciu dni. Jak odzyskać pieniądze z zamkniętego konta bankowego, to kwestia współpracy z bankiem, który będzie chciał odzyskać Twoje pieniądze.

Jeśli nie określa ram czasowych lub pieniądze nie dotarły na czas, zadzwoń do banku, aby się z nimi skontaktować. Być może będziesz musiał dzwonić kilka razy, aby uzyskać dobrą odpowiedź. Kiedy bank zamyka Twoje konto, nie próbuje zaimponować Ci doskonałą obsługą klienta. Wysłanie czeku nie jest priorytetem. Bądź wytrwały, a szybciej uzyskasz tę kontrolę.

Co się potem dzieje?

Banki najpierw blokują Twoje konto, a następnie powiadamiają Cię o tym. Oznacza to, że prawdopodobnie dowiesz się, że Twoje konto zostało zamrożone lub zamknięte w najgorszym możliwym momencie – podczas próby dokonania zakupu lub zwrotu czeku. Staraj się nie panikować. W większości przypadków jest to tymczasowa niedogodność, którą można dość łatwo naprawić.

Pierwszą rzeczą, którą zawsze powinieneś zrobić, jest skontaktowanie się z bankiem. Jeśli masz już pisemne zawiadomienie, może być więcej informacji o tym, z którym działem należy się skontaktować lub numer sprawy. Jeśli masz jakiekolwiek powody, by podejrzewać, że powiadomienie nie jest prawdziwe, zadzwoń pod numer oszustwa na odwrocie karty bankowej lub zadzwoń bezpośrednio do obsługi klienta. W następnej sekcji wymieniliśmy łącza do obsługi klienta dla pięciu głównych banków.

Jeśli nie możesz natychmiast rozwiązać problemu, musisz upewnić się, że nie odbijesz więcej czeków ani nie będziesz mieć żadnych wpłat na zablokowane konto. Nie chcesz zbierać opłat ani tracić dostępu do swoich pieniędzy. Zamrożenie lub zamknięcie konta może nie zaszkodzić Twojemu kredytowi, ale odrzucone czeki i odrzucone płatności tak.

Zadzwoń natychmiast do działu płac i zmień swoje bezpośrednie wpłaty na inne konto lub poproś o wycięcie czeku papierowego. Zrób to samo z wszelkimi agencjami świadczeń lub członkami rodziny, którzy mogą przesyłać pieniądze na Twoje konto.

Przejrzyj swoje zapisy pod kątem wysłanych czeków. Zadzwoń do odbiorcy, aby upewnić się, że nie próbuje zrealizować czeku, i ustaw inną formę płatności. Będziesz także musiał zmienić wszystkie zwykłe rachunki, które są skonfigurowane do automatycznego opłacania z tego konta.

Zachowaj kopie wszystkich zawiadomień i listów z banku dotyczących zaistniałej sytuacji. Rób notatki z każdej rozmowy telefonicznej i zapisuj imię i nazwisko oraz numer identyfikacyjny każdej osoby, z którą rozmawiasz. Każda informacja może pomóc w rozwiązaniu problemu lub późniejszym wyczyszczeniu rekordu.

Jeśli Twoje konto jest zamrożone dla Twojego bezpieczeństwa

W większości przypadków prosta rozmowa z bankowym działem ds. Oszustw rozwiązuje tymczasowe zamrożenie zabezpieczeń.

Jeśli ktoś włamał się na Twoje konto lub skradziono Twoją tożsamość, bank będzie współpracował z Tobą, aby to zgłosić. Sprawdź dokładnie kilka ostatnich wyciągów bankowych i miej je na oku w przyszłości. Istnieją prawne ograniczenia co do tego, ile pieniędzy możesz stracić w wyniku kradzieży tożsamości, w zależności od tego, w jaki sposób złodzieje uzyskali dostęp i jak szybko zgłosisz to do banku.

  • Twoja strata wynosi 0 USD, jeśli zgłosisz kradzież przed dokonaniem jakichkolwiek transakcji. Jeśli bank zezwala na jakiekolwiek oszukańcze transakcje po dokonaniu zgłoszenia, musi zwrócić Ci pieniądze. Muszą również zwrócić Ci pieniądze, jeśli nadal masz kartę debetową, a Twoje konto zostało zhakowane, o ile zgłosisz to w ciągu pierwszych 60 dni po wysłaniu wyciągu bankowego.
  • Twoja strata jest ograniczona do 50 $ lub mniej, jeśli zgłosisz ją w ciągu 2 dni od dowiedzenia się.
  • Twoja strata jest ograniczona do 500 $ lub mniej, jeśli zgłosisz ją później niż 2 dni po dowiedzeniu się, ale mniej niż 60 dni po wysłaniu wyciągu bankowego.
  • Możesz stracić całe saldo, jeśli nie zgłosisz tego przed upływem 60 dni od wysłania wyciągu bankowego. Możesz również stracić saldo na dowolnych połączonych kontach.

Musisz także zgłosić kradzież tożsamości na policję, Federalną Komisję Handlu lub obu. FTC opublikowało listę kontrolną dotyczącą postępowania w przypadku kradzieży tożsamości. Możesz także skorzystać z narzędzia do raportowania online.

Jeśli Twoje konto jest zablokowane za niespłacone długi

Oto, co należy zrobić, jeśli Twoje konto bankowe zostało zamrożone z powodu długu lub orzeczenia:

  • Dowiedz się, kim jest wierzyciel. Bank może nie udzielić informacji o zadłużeniu, ale powinien powiedzieć, kto otrzymał polecenie zamrożenia. Jeśli nie ma jej na zawiadomieniu z banku, zadzwoń i dowiedz się.
  • Uzyskaj poradę prawną. Jeśli nie stać Cię na adwokata, możesz znaleźć pomoc prawną w pobliżu. Jeśli jesteś w wojsku, możesz uzyskać pomoc w lokalnym biurze JAG.
  • Rozważ doradztwo kredytowe. Doradca kredytowy może pomóc w zaplanowaniu realistycznego budżetu i opracowaniu planu płatności. Sąd może zwolnić zamrożenie konta, jeśli zaakceptuje Twój plan. Dowiedz się więcej o pracy z doradcą kredytowym.
  • Więcej informacji na temat orzeczeń i zastawów na Twoim koncie można znaleźć w biurze Consumer Financial Protection Bureau.

Jeśli Twoje konto jest zamrożone lub zamknięte z powodu podejrzanej aktywności

Mrożony

Twój bank może być w stanie powiedzieć Ci, które konkretne transakcje spowodowały zamrożenie, i przeprowadzi Cię przez dokumentację, która może pomóc w odblokowaniu konta. Współpraca z nimi to zwykle najszybszy sposób rozwiązania problemu.

Jeśli Twoja sytuacja jest bardziej skomplikowana, możesz nie być w stanie uzyskać jednoznacznej odpowiedzi na temat przyczyny zamrożenia lub sposobu rozwiązania tego problemu. Jeśli jesteś właścicielem konta wspólnie z kimkolwiek innym, porozmawiaj z nimi i zobacz, czy możesz odkryć coś, co wzbudziło w banku czerwoną flagę. Przejrzyj transakcje z ostatnich kilku miesięcy i upewnij się, że je wszystkie rozpoznajesz.

Jeśli nie możesz znaleźć konkretnego powodu zamrożenia lub uważasz, że zostało to zrobione przez pomyłkę, zasięgnij porady prawnej. Na jak długo można zamrozić konto bankowe? Nie ma limitu czasu.

Zamknięte

Zgłaszanie podejrzanych działań jest poważne. Zamknięte konto może mieć wpływ na Ciebie, każdego, z kim masz wspólne konto, i prawdopodobnie każdego, z kim zapłaciłeś lub z którym prowadziłeś interesy. Zamknięcie zostanie zgłoszone jako informacje zgłoszone do ChexSystems i może spowodować zamrożenie lub zamknięcie wszystkich innych kont. Raport będzie przechowywany w Twoich aktach przez pięć lat i może poważnie zagrozić Twojej zdolności do otwarcia innego konta bankowego.

Jeśli możesz dowiedzieć się, jakie podejrzane działania spowodowały zamknięcie, postaraj się to jak najszybciej usunąć. Jest mało prawdopodobne, że bank ponownie otworzy Twoje konto, ale jeśli możesz wykazać, że Twoje transakcje były legalne lub że padłeś ofiarą złych działań kogoś innego, jest to możliwe.

Jeśli Twoje konto zostało zamknięte przez pomyłkę lub w wyniku działań innej osoby, powinieneś zasięgnąć porady prawnej. Możesz również zakwestionować te informacje z ChexSystems lub dodać oświadczenie do swoich akt.

Jeśli Twoje konto bankowe zostanie zamknięte, czy możesz je ponownie otworzyć? W prawie każdym banku, tak. Z przyjemnością reaktywują Twoje konto, gdy odzyskasz dobrą opinię.

Jeśli Twoje konto zostało zamknięte z powodów administracyjnych

Jeśli Twój bank przeprowadza reorganizację lub zmienia operacje lub jeśli konto zostało uśpione, nie zrobiłeś nic złego. Nie powinno to wpływać na raport kredytowy ani profil klienta w ChexSystems.

Warto przejrzeć raport ChexSystems, aby upewnić się, że informacje są poprawne. Masz prawo do jednego bezpłatnego raportu każdego roku. Poproś ChexSystems o coroczny raport dotyczący ujawnienia informacji przez klientów.

Jeśli Twoje konto jest zamknięte z powodu problemów finansowych

Jeśli zrezygnujesz z czeku, przekroczysz swoje konto lub konto zostanie zamknięte z jakiegoś powodu, może pojawić się w Twoim profilu ChexSystems jako „Zgłoszone informacje” lub „Zgłoszone zdarzenie”. Zgłoszone informacje są przechowywane w Państwa aktach przez pięć lat.

Jeśli Twój bank zamknie Twoje konto z powodu problemów finansowych, prawdopodobnie nie otworzy go ponownie. Możesz mieć również problem z uzyskaniem nowego konta w innym banku.

Możesz zakwestionować nieprawidłowe informacje w pliku ChexSystems. Jeśli zgłoszone informacje są prawdziwe, nie możesz nic zrobić, aby je usunąć. Jeśli spłacisz jakiekolwiek pieniądze, które jesteś winien bankowi, bank musi dodać tę aktualizację do Twojego pliku. Możliwe, że sprawią, że ChexSystems wyczyści Twój plik. Nie muszą tego robić, ale możesz zapytać.

Informacje o klientach dla głównych banków w USA

Zebraliśmy potrzebne linki do pięciu największych banków detalicznych w USA. Możesz poznać warunki swojego konta, sprawdzić, które sekcje dotyczą zamrożenia lub zamknięcia konta i skontaktować się z obsługą klienta.

Banki oferują różne typy kont w różnych stanach, więc może być konieczne wprowadzenie kodu pocztowego, aby pobrać umowę klienta banku. Poniższe umowy stanowią, że dotyczą większości rachunków czekowych i oszczędnościowych w Stanach Zjednoczonych

Bank Ameryki

  • Wyświetl Umowę z klientem
  • Przeczytaj te sekcje: (1) Umowa dotycząca Twojego konta: Zamknięcie konta; oraz (2) Inne warunki i usługi: „Zamrożenie” Twojego konta
  • Skontaktuj się z działem obsługi klienta Bank of America. Możesz również znaleźć numer telefonu dla swojego stanu na stronie.

Chase Bank

  • Wyświetl Umowę z klientem
  • Przeczytaj te sekcje: (1) Sekcja H, Zamykanie konta; oraz (2) Sekcja I, Inne warunki prawne: 3. Ograniczenie konta
  • Skontaktuj się z obsługą klienta Chase Personal Banking. Możesz również znaleźć numer telefonu dla swojego stanu na stronie.

Citibank

  • Wyświetl Umowę z klientem
  • Przeczytaj te sekcje: (1) Transakcje na koncie: Wypłaty: Odmowa wypłaty; (2) okoliczności szczególne: ograniczony dostęp; oraz (3) okoliczności szczególne: zamknięcie konta depozytowego
  • Skontaktuj się z Obsługą Klienta Citibank lub zadzwoń (800) 374-9700

US Bancorp (bank USA)

  • Wyświetl Umowę z klientem
  • Przeczytaj poniższe sekcje: (1) Warunki mające zastosowanie do wszystkich kont: zamknięcie konta; oraz (2) Rozwiązywanie sporów dotyczących konta i niekorzystnych roszczeń
  • Skontaktuj się z obsługą klienta lub zadzwoń pod numer (800) 872-2657

Wells Fargo

  • Wyświetl Umowę z klientem
  • Read these sections: (1) Rights and Responsibilities
  • Contact Customer Service or call (800) 869-3557

In Summary

When your bank account is frozen or closed without warning, it’s stressful. Your customer agreement gives the bank power to freeze or close your account for nearly any reason. Some situations are just misunderstandings that are easy to solve. Other times, you might need a lawyer to help you.

We provide a detailed look at the different problems that can trigger an account freeze or closure. We explain how you can get access to your money, and how long it might take in different situations. We give you a step-by-step guide on what to do if your account is frozen or closed for any reason.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy